4 maart 2023

Zwartewaterland laat ondernemerschap zien aan de SGP

Een SGP delegatie, met onder andere SGP Overijssel lijsttrekker Gert Harm ten Bolscher en 1ste Kamerlid Diederik van Dijk, bezochten het Tapijtmuseum om daarna een gesprek te hebben met ondernemers uit de Tapijtsector, bestuur Tapijtmuseum en de Ondernemerskring Genemuiden. Het predicaat Topwerklocatie tapijtcluster Genemuiden-Hasselt heeft naamsbekendheid gegeven en lijnen geopend naar de overheid, gemeente en de provincie. De SGP blijft zich hier voor inzetten.

De tapijtsector sprak haar zorgen uit over de toekomst. Met name over de haalbaarheid van de door de overheid gestelde energiedoelstellingen. Als SGP vinden we het belangrijk dat overheid, burgers en bedrijfsleven hier gezamenlijk in optrekken om belangen te wegen en daarna de juiste keuzes te maken.

De leerling staat voorop
‘Familiebedrijven en continuïteit gaan hand in hand’ aldus Van der Sluis technische bedrijven, Beens Groep en HEUTBOUW. Bij de Opleidingsvereniging Genemuiden (OVG), waarin ook het Centrum voor Wetenschap en Techniek en het Techniekopleidingspunt zijn gevestigd, werd door de drie bedrijven duidelijk gemaakt hoe belangrijk het is om te investeren in het opleiden van vakmensen, het liefst zo vroeg mogelijk. Het bedrijfsleven en het onderwijsveld treden gezamenlijk optreden op binnen de OVG. De SGP juicht deze samenwerking van harte toe.

De agrarische sector hoort in Nederland
Als laatste bezocht de SGP delegatie de boerderij van Fam. Den Uijl aan De Velde in Zwartsluis waar een gesprek werd gevoerd met een zestal agrariërs. ‘Als samenleving hebben we de agrarische sector gebracht waar het nu staat, door een doorgeslagen focus op efficiency en productiviteit’ aldus SGP lijsttrekker Gert Harm ten Bolscher. We moeten terug naar een gezonde balans. De SGP gaat niet voor biodiversiteit, maar voor boeren diversiteit. Zo wil de SGP zich onder meer hard maken dat een agrariër ook inkomsten ontvangt uit het onderhouden van het landschap.

De SGP Zwartewaterland kijkt terug op een geslaagde campagnedag met het oog op de aanstaande Provinciale Staten en Waterschap verkiezingen. Zowel de landelijke, alsook de provinciale en de lokale politiek hebben een goed beeld gekregen van de enorme ondernemingsdrive die onze stad en onze gemeenschap kenmerkt. De SGP blijft zich inzetten voor de ondernemers en agrariërs die de motoren van onze samenleving en werkgelegenheid zijn.