23 februari 2022

Verantwoord ondernemen met oog voor elkaar

In de week voor ondernemen heeft de SGP Zwartewaterland het Dienst Verlening Centrum (DVC) in Genemuiden bezocht. Twee ondernemers, Cotap en Carpet Line, hebben de handen ineen geslagen om leerlingen met een afstand tot de arbeidsmarkt voor te bereiden op hun stageplaats en toekomstig beroep.

Dit is een doel wat de SGP aanspreekt.

Ondernemers met passie en oog voor de naaste. Die hun maatschappelijke verantwoording nemen door jeugdigen met een afstand tot de arbeidsmarkt en mensen die re-integreren passend werk aan te bieden.

Een mooi voorbeeld hoe naastenliefde in de praktijk wordt gebracht. Het sluit aan bij de SGP speerpunten  ‘Oog voor Elkaar’ en ‘Oog voor Ondernemen’.

Bij DVC-inbedrijf worden, in een prachtige leer- en werkruimte aan de Biezenstraat in Genemuiden, de leerlingen uit het (speciaal) voortgezet onderwijs de kans geboden om zich verder te ontwikkelen en voor te bereiden  op de arbeidsmarkt. Onder begeleiding van een leraar en vrijwilligers worden werkzaamheden uitgevoerd die ontvangen worden van opdrachtgevers uit de regio.