20 november 2017

Stabiele SGP met bekende en nieuwe gezichten richting de verkiezingen

De SGP Zwartewaterland presenteert de kandidatenlijst voor de naderende gemeenteraadsverkiezingen. Een lijst waarbij is ingezet op stabiliteit, vernieuwing en ervaring. De lijsttrekker, Maarten Slingerland, was al in maart van dit jaar gekozen. Hij neemt hiermee het roer over van huidig wethouder, Arie Speksnijder.

Op de 2e plaats volgt, nieuw op de lijst, Alfred Beens. Op plaats 3 komt Klaas Huisbrink. Een bekend gezicht binnen de gemeenteraad. Op plek 4 staat Karst Kolk. Hij gaat voor zijn 2e raadsperiode als raadslid. De nestor van de huidige gemeenteraad, Johannes van den Berg staat op de 5e plaats en hoopt zijn jarenlange ervaring en netwerk mee te nemen in de komende raadsperiode. Op plek 6 volgt Wilhelm Bisschop en ook hij is nieuw op de lijst. Op plek 7 en 8 volgen Genemuidenaar Henry van Dijk en Bas Zeilemaker uit Zwartsluis.

Fractievoorzitter en lijsttrekker Maarten Slingerland: “Ik ben blij en dankbaar met deze lijst. Ervaring en vernieuwing maken de lijst stabiel. Deze kandidaten zijn stuk voor stuk gemotiveerd om een goede verkiezingsuitslag te behalen.  De SGP Zwartewaterland blikt vol vertrouwen maar in afhankelijkheid van onze Schepper vooruit naar de komende gemeenteraadsverkiezingen”.

Het verkiezingsprogramma heeft als motto meegekregen: SGP een stevige Basis! Er zijn zeven essentiële speerpunten geformuleerd die een stevige basis vormen voor de komende 4 jaar. Zeven uitdagingen zoals onder andere een financiëel gezond Zwartewaterland, een ondernemend Zwartewaterland, een sociaal Zwartewaterland maar ook een duurzaam Zwartewaterland wat een grote uitdaging zal gaan vormen. Dé Basis met een hoofdletter zal hierin continue het principiële uitgangspunt zijn. De SGP presenteert op korte termijn het verkiezingsprogramma.

De volledige SGP-kandidatenlijst bestaat uit de volgende personen:

1. Maarten Slingerland
  2. Alfred Beens
  3. Klaas Huisbrink
  4. Karst Kolk
  5. Johannes van den Berg
  6. Wilhelm Bisschop
  7. Henry van Dijk
  8. Bas Zeilemaker
  9. Willem Jan Beens
  10. Izaäk de Muijnck
  11. Gert Wentink
  12. Jan van Ommeren
  13. Gert Jan Westhoff
  14. Niels van der Vlist
  15. Klaas Buitink
  16. Martin Heutink

Fotografie: Anna-Louise Heetebrij

Op de foto (van links naar rechts):
Johannes van den Berg, Klaas Huisbrink, Alfred Beens, Maarten Slingerland, Bas Zeilemaker, Karst Kolk, Wilhelm Bisschop en Henry van Dijk.