6 maart 2017

SGP-Kamerlid Bisschop naar Genemuiden en Hasselt

Roelof Bisschop, Tweede Kamer lid namens de SGP, brengt vrijdag 10 maart a.s. een bezoek aan Genemuiden en Hasselt.

De geboren Staphorster, Bisschop is op het gebied van de portefeuille Onderwijs het boegbeeld van de SGP in de Tweede Kamer. Ook onder andere de portefeuilles Binnenlandse Zaken, Wonen en Rijksdienst en Infrastructuur vallen onder zijn beheer. Tevens is hij is onder meer lid van de vaste commissie Sociale zaken en werkgelegenheid van de Tweede Kamer.

Bevlogen en integer staat hij, vanuit het Haagse, pal voor de belangen van onze samenleving. Ongeveer een jaar geleden werd door de 1e Kamer en 2e Kamer de initiatiefwet aangenomen die ingediend werd door  Bisschop, samen met 2 collega-Tweede Kamer leden van D66 en CDA. Door deze zogenoemde initiatiefwet-Bisschop krijgen scholen meer ruimte om onderwijs naar eigen inzicht vorm te geven en eigen (christelijk) beleid te voeren.

’s Middags om 14:00 uur wordt het Kamerlid ontvangen bij Adullam, locatie Muiderheim aan de Krommesteeg 2 te Genemuiden. Adullam, locatie Muiderheim, is een woon- en werkvoorziening voor intensieve zorg en begeleiding aan mensen met een verstandelijke beperking.

Vanaf ongeveer 15:15 uur vertrekt men naar het Teeuwland aan de Karel Doormanstraat in Hasselt. Vanaf 15:30 uur gaat Bisschop dan in gesprek met diverse belangenorganisaties- en personen. Dit zal gebeuren in de vorm van een spreekuur waar iedere burger van Zwartewaterland welkom is om meningen te delen, ideeën te ventileren en te horen op welke wijze de SGP zich de komende vier jaar zal gaan inzetten.

Vanaf 16:30 zal de SGP-delegatie onder aanvoering van Bisschop de bevolking van Hasselt gaan ontmoeten. Dit zal gebeuren door een bezoek te brengen aan de plaatselijke middenstand en de mensen op straat te ontmoeten.