15 maart 2016

SGP Doet in Zwartewaterland

Zaterdag morgen heeft de SGP Zwartewaterland een gemaakte afspraak ingelost. Een aantal fractie- en schaduwfractieleden hebben actief de handen uit de mouwen gestoken en meegeholpen aan een plaatselijk project in het kader van de landelijke georganiseerde vrijwilligersdagen NL-Doet. De SGP doet!

De buiten- en binnenzijdes van de Kalkovens in Hasselt zijn flink onderhanden genomen. Onkruid wieden, schilderwerk en ander onderhoud zijn zo maar wat taken die uitgevoerd zijn.  Kortom de Kalkovens staan er voor het komende museumseizoen weer fris bij.

De SGP is onder de indruk van de vele vrijwilligers die het mogelijk maken dat de Kalkovens kunnen blijven bestaan en die menig vrij uurtje belangeloos opofferen voor dit monumentale en culturele erfgoed binnen onze gemeentegrenzen. Zonder al deze vrijwilligers is het vrijwel onmogelijk dat dit erfgoed voor het nageslacht behouden blijft.

De SGP is daarom blij dat zij vandaag haar steentje heeft kunnen bijdragen en kijkt met een voldaan gevoel terug op deze morgen.

Samenleven is een wérkwoord. Over samenleven moet je niet praten maar dat moet je gewoon doen.