15 september 2014

Kadercursusdag SGP

Zaterdag, 13 september jl. hebben enkele leden van de fractie en schaduwfractie van de SGP Zwartewaterland de landelijke kadercursusdag van de SGP bezocht. De locatie was deze keer het Hoornbeeck college te Amersfoort.

Het ochtendgedeelte was bestemd voor de cursus: “Krachtig argumenteren” die gegeven werd door een enthousiaste cursusleider van het gerenommeerde bedrijf Debat.nl.  Er werd veel eigen inzet en initiatief gevraagd van onze fractieleden en veel tips en vaardigheden werden doorgegeven. Tevens werd ’s morgens de cursus: “Communiceren van de SGP-boodschap” gegeven door drs. P. van Zevenbergen , hoofdbestuurslid van de SGP. Alhoewel de groep cursisten niet al te groot was was het een inhoudsvolle en leerzame morgen waarin de grondbeginselen van de SGP duidelijk, en voorzien van veel praktijkvoorbeelden, naar voren werden gebracht door dhr. Van Zevenbergen. De discussies zullen bij de aanwezigen zeker nog veel stof tot nadenken geven!

’s Middags werden de cursussen: Speechschrijven met impact (door Debat.nl) en Gemeentefinanciën gegeven. Veel eigen initiatief werd wederom gevraagd.

Deze dag is door allen ervaren als een leerzame, nuttige en verrijkende dag die voldoende handvaten gaf om er daadwerkelijk in de praktijk voordeel mee te doen. Wat de deelnemers betreft voor herhaling vatbaar en absoluut aanbevelenswaardig.